Selamat Datang Ke Blog Rasmi INI KISAH SI BUDAK HAFIZ BUNCIT Pada Kawan2 Yang Berkunjung Or Terlalu Kat Sini.. Sila Lah Follow Shye yek!!!

Mereka Follow Shaye..Anda??

Saturday, April 7, 2012

When I Said Ur My Destiny , Its Was True =)


pitpitpit ! tepi-tepi kapal selam nak lalu kat sini ! ketepi2 ! ehem2 ! alhamdulillah samapi pon aku kat tanah jajahan aku yg dh lame aku tak datang ni . rase cam dah bertahun tak jejak kaki kat blog ni . 
maklumlah orang BUSY BODY la katekan . hahah ! agak korang  , nmpk tak sarang2 lebah kat sini .
ekh sesuka hati dorang je wat pulau comel aku ni jadi rumah dorang lak .syuuhhhhhh ! *gaya ala2 mak jemah gitu bedah*  
fuhh ! bersih gak pulau mak jemah ni . baru la layan sikit nk conteng - conteng kat sini kan !
so korang semua cm mane ? ade rindu kat aku tak ? kompem2 la rindu kn2 ? haaa !
atototo malu2 lak dia ! siap main tutup muka lagi gitu !
ookkk2 ! dah mula dh aku mengarut panjang2 . kang nnt korang naik bosan lak baca nye kang .. tak datang lagi korang kat pulau aku ni nnt .  

so back to the story . actly aku mmg btol2 sibuk skrng ni sampai masa nk menulis pon aku dh tak ade mase. 
cube korang bayangkan hobi aku yang selalu wat dulu pon aku dah tinggalkan kot . kalau hobi yang aku buat dulu pon dh letak tepi , kompem2 la menulis ni pon aku letak tepi gak . bukan dah tak suka , cuma sibuk la semester ni . ni yg aku start menulis ni pon ade story nk share2 nan korang la . kira2 dua minggu lepas la cite ni . actly last 2 week aku n family ke utara semenanjung ! hah ! buat ape aku g sane ? sbnrnye aku g sane sebab nk hadirkan diri aku kat majlis konvokesyen aku la ! *bab2 konvo t aku story kt lain nye entry ye *
so terlanjur dgn tu , aku dh plan satu bnda yg agak menarik jugak la. bwak family aku jumpe bakal menantu dorang . huehuehue ! hebat tak plan aku tu . 

bila si dia dpt tau plan tu , tak tido malam die . biasa la kan, nk jumpa bakal mertua . kompem seram sejuk kan. sama lebih kurang aku jumpe dulu jgk la  .ketaq lutut beb ! alhamdulillah . segala perancangan aku bawak family aku jumpe dia berjalan nan lancar . malam yg aku bgtau kt GULAHATI aku yg aku nk bawak dia jumpe family aku esok , punya la takot dia . dia ingt my mum makan orang kot . sbb tu ketaq lutut tu .hhuuuuu . mcm2 soalan yg die tny kt aku , yela , tak sabar nak jumpe kn2.. nk beramah mesra semua skali tu . kali ni aku bawak complete family aku , dr my mum n dad , my untie n my grandmother . kompem lagi ketaq kan lutut die . hehe . 

so aku bawak family aku n die ke bukit bendera . alhamdulillah cuaca pon ok . mmg best g sane 
dgn family n buah hati tercinta . n alhamdulillah jugak sbb dia dapat gak selesakan diri dgn family aku . mula2 tu die mmg la kecut . last2 . senang je die bercakap , tp malu tu ade lg la . adat la si GULA HATI aku ni mmg pemalu orang nye..hehe.. dalam hari tu jugak aku bawak dorang ni g jalan2 area penang semua . 
dalam masa yg sama aku tgk reaksi family aku dgn GULA HATI . alhamdulillah mereka boleh serasi . mama suka kt dia sgt2 . papa pon yg susah nak puji orang pon puji dia n papa ckp papa suka die . untie pon kata bnda yg sama . but nenek . org yg palingggggggggggggggggg gembira bila dpt jumpe bakal cucu die . die la yg tak henti2 puji GULA HATI aku tu . dr penang smpai perlis masih dok puji GULA HATI aku tu . maklumla , nak dpt cucu baru la katekan..hee =) 

so skrg ni tercapai gak hajat aku utk bwk si dia berjumpa keluarga aku  . 
bawak pon bersebab . and ade la sebab2 nye . semuanya rasia.hee =)
insyaALLAH kalau ade jodoh . dia la yg bakal menjdi pemaisuri di istana aku nnt , 
dan dia la yg bakal menjadi ibu kpd anak2 aku nnt dan dia juga yg bakal
 menjadi suri di hati aku nnt .
INSYAALLAH kalau dgn keizinan-NYA .

so jom kita dok belek2 gambar kami masa kt sane ! gmbr sikit je sbb bnyk 
menghbiskan masa dgn berbual n aktiviti soal selidik nenek aku kt buah hati aku tu .
nenek yg lebih dr mama . hhahah.. so jom2 tgk2 kt bawah ni !  

*si dia yg manis . kadang2 mata die boleh jadi bulat cm dlm gmbr uwh ! huhuu,..jp lg bile die bce post ni bulat la mate die tu..haaaaaaa*

*comel kan die ! sayang die sgt2 =)*

*si dia dan nenek . wahh ! tinggi la awak syg ! hehe*

*si dia dan ibu tercinta ! muka mama sy mmg gitu .serius memanjang . tp bila bebual nan bakal menantu . senyum je memanjang..ahah =)*

*untie , papa , mama , si dia . ce tgk papa sy . like father like son . dh dpt dh pewaris PJK die tuh..hahah*

*mereka lagi ! *
*big family . si dia dan keluarga ku . aku je tade dlm gmbr ni ..jeles !*

 *si dia dan ibu tercinta ! tgk tu kan mama dh senyum ! huuu*
*one big family . semoga ia akan berkekalan smpai bila2 insyaALLAH =)*

so cmne ? puas tgk gmbr . ni jela yang ade beb . so aku sgt2 seronok dapat g bercuti ke penang , 
dpt la jmpe si dia semua kan. so korang ce tgk muke si dia balik . ade muka orang takot tak tu ? hahah..
biasa la tu la kan2 ! so lepas ni actly aku ade cite lg ttg hari bersejarah aku . so tgu ye nnt ! 
assalamualaikum =)

nota utk gulahati : sayang ! best tak jumpe family saya ? cmne ? agak2 awak selesa tak dgn dorang? nk jmpe dorang lg tak ? harap awak selesa la ye! ade masa nnt sy bwk awk jumpe dorang lg ye. saya sayang awak sgt2 !  i loveyou !  =)

No comments: