Selamat Datang Ke Blog Rasmi INI KISAH SI BUDAK HAFIZ BUNCIT Pada Kawan2 Yang Berkunjung Or Terlalu Kat Sini.. Sila Lah Follow Shye yek!!!

Mereka Follow Shaye..Anda??

Saturday, August 6, 2011

New Journey

ting tong ting tong ! assalamualaikum semua =)
sudah lama rasa nya incik muncit tidak menconteng arang di blog ini. huuuuuu.
yela kan sekarang ni dah kembali menjadi siswa kembali la katekan .
24/7 asyik busy je memanjang . kadang2 tu sampai ta sempat nak
jage diri sendiri kot !

Universiti Kuala Lumpur

1s of all aku nk story ttg life aku skrg sebagai seorang pelajar

alhamdulillah . setakat ini aku telah berjaya menjalani liku-liku kehidupan sebagai
seorang siswa di sebuah kota METROPOLITAN yang penuh dgn onak duri .
hahaha ! best ta ayat aku ! berbunga2 gitu . yelakan nak menggambarkan
bertape kurang senangnya aku duduk di sini . mane taknya , dulu kalau makan
nasi + telur + ayam baru rm 3.50 tapi skrg korang tau brpe ? rm 5.00 beb !
aku pun skrng ni makan pon dh 2 kali sehari. dulu boleh la makan 3 kali sehari .
aku skrg makin kurus beb ! jgn ta cye spe2 yg jmpe aku tu tgk aku dh makin T
URF!
ahaaaahha !statement ta bleh blah!
dh nk dkt sebulan dh aku stay kt sini . siyesly skrg ni aku baru dpt rasa cm ne
care hidup orng2 di kota METROPOLITAN ni . yela. bgn awal2 pagi . rebut2 naik
bas
or LRT . pastu dengan jalan sesaknya lagi . thn smpai tmpt keje dgn bersesak2 kat lif
pulak . thn nak makan mahal2 plak. lepas tu yg paling best time nk balik dr keje.
lg la sesak beb. now aku dh dpt merasai ape yg dorg rase . ta mcm dulu la kan.
dulu duk stdy KAMPUS dgn HOSTEL dlm 1 kawasan. yang ni. KAMPUS dgn HOSTEL mmg agak jauh. so nk g kelas kalau pg tu dlm kul 7 . mmg liat la kan aku mula2 dulu. tapi skrang
alhamdulillah la. insyaALLAH aku akan tamatkan pengajian aku tahun 2014 nnt . heeee


pada masa n saat ni. korang pon tau kan bulan ni bulan ape ? kalo korang tak tau tu.
sah2 la korang tak puasa . puasa ke tak ni ? aku puasa . korang ? GULAHATI saya puasa tak ?
heeee. so alhamdulillah masuk hari ni hari ke 6 kite umat islam berpuasa n hari ini aku dpt bersahur bersama keluarga tersayang . but macam dulu2. aku akan berada di perantauan la.
sadis kot ta dpt bersahur n berbuka dgn keluarga. btul ta GULAHATI saya ? rase sedih kan.
tapi nak wat mcm mane. dh nama pun g bljar. takkan nk duk bawah ketiak family je .
so kene la berdikari sendiri. tahun ni aku berpuasa dgn pelbagai ragam manusia
terutamanya ragam roomate2 baru aku . mcm2 perangai. hahaha. but semuanya ok la.
kalo dulu mase stdy kt PTSS nk ke bazar ta smpai pon 2km. tapi now. lebih dr 5km aku
nak berjalan kaki. sebb tu la aku ckp. aku skrg makin TURF! haaaaaaaaaa!
hari2 time bulan pose ulang alik 10km lebih beb! mane ta cute n TURF nye aku ni .
dri segi makanan lak . mcm biasa la. semua juadah sama cuma harga je berbeza.
ape yg nk dikate la kan. kota METROPOLITAN la kate kan.


nota untuk GULAHATI : awak dh jd seorang siswi kan sekarang .
so now awak dah dapat rase mcm mane seorang siswi akan rase
bila time puasa2 ni .so saya harap awak kuat n tabah utk tempuh
semua ni ok ? biasa la 2 . kita kan seorang pljar.hari ni awak dh
start puasa kn ? puasa elok2 ye. tamau puasa olok2 lak k =)
harap awak selesa dgn suasana kt sana 2 tau =) insya allah nnt
kita buka n sahur same2 ye . ta sabar rasenye..heee



rase nya dh bnyk sgt aku berceloteh ni. so now time utk aku beradu .haaaaaaa
insyaALLAH sekrang ni aku akn rajin berblogging .
ok la. selamat berpuasa ye kawan2 semua.

ASSALAMUALAIKUM..

No comments: