Selamat Datang Ke Blog Rasmi INI KISAH SI BUDAK HAFIZ BUNCIT Pada Kawan2 Yang Berkunjung Or Terlalu Kat Sini.. Sila Lah Follow Shye yek!!!

Mereka Follow Shaye..Anda??

Sunday, August 7, 2011

KTM Komuter

ton ton . ton ton.. assalamualaikum semua kawan2 .
alhamdulillah. aku selamat smpai ke kolej dgn lancarnya.
sampai2 je kolej trus lepak beb ! mane taknya.
penat bertapak dr stesen kerinchi ke kolej..
dah la bulan puasa ni . tp tapela.. dugaan di bulan2 mulia ni .
so korang cmna puasa harini ? ok tak ?
kompem berbuka dgn bermacam2 juadah kan2 ?? heeee
biasa la 2. tapi kalo boleh tu kurang2 kan la membazir.
aku tau kalau beli bnyk2 pon kadang2 bukan makan kan..


KADANG-KADANG ok ! jenis yg kuat makan cm aku tu.
insya ALLAH abis ! hahaha..
ok2 back to the topic rini .


yeah ! setelah aku menjadi salah seorang warga kota METROPOLITAN ni .
aku pon dh terjebak dalam menggunakan perkhidmatan awam ni
salah satunya ialah KOMUTER la kan.
aku tau para warga kota mesti pernah guna KOMUTER
kecuali golongan yang berada la KOT ! .


tu aku tak pasti . so apa pendapat korang ttg KOMUTER ni ?
selesa ? cepat ? pantas ?murah ?
bagi pendapat orang muda mcm aku la (muda ke ?)


Kelebihan :
1. Perkhimatan yang paling murah dari mana2 perkhidmatan
2. Perkhidmatan yang memudahkan pengguna dr seremban so ta payah nk susah2 naik bas g KL
3. kadang2 tu menjimatkan masa dr naik LRT (cnth: if dr TBS nak ke KL sentral direct je trus. ta payah nk tukar2 tmpt lain contoh cm LRT)
4. Ada coach khas utk wanita . senang la orang2 wanita ta payah nk berhimpit2 nan lelaki kalo KOMUTER 2 penuh cm tin sardin . so kurang la sikit gejala RABA meRABA ni kan.



Kekurangan :
1. Masa yang di ambil untuk menunggu KOMUTER yg seterusnya agak lambat .
2. Akan terasa seperti duduk di dalam tin sardin time pukul 4.30ptg hga 10 malam
3. Selalunya aircond langsung ta rasa time KOMUTER penuh .
4. Kadang2 KOMUTER akan delay masa perjalan dorg dlm 10-15 minit .

so itu la pendapat aku bg perkhidmatan KOMUTER ni. aku bukan la nak merungut ke ape ke.
aku just bagi pendapat apa yg aku rasa. aku BERSYUKUR dgn apa yg ada.
kita tak salah kan utk bersuara selagi kita tidak mengutuk mana2 pihak rite ?

so bg aku la . aku agak pelik dgn sesetengah sikap pengguna KOMUTER ni .
kbnykkn papan tanda dh tulis . "BERI LALUAN KEPADA PENUMPANG YG INGIN KELUAR
DAHULU ." tapi ape dh jadi ? yg nk masuk pon main rempuh je. dimana kah kesedaran
SIFIK dorang ? bayangkan la if ada IBU mengandung yg nk kuar. tup2 main rempuh .
ape akan jd ? berckap pulak ttg IBU mengandung . aku rase semua dh phm kan.
if nampak je golongn ni. bagi la dorang duduk . tapi ni tak . buat donno je..
ade siap PURA-PURA tidur kot .ape nk jadi la dgn manusia2 ni.
tapi ade SESETENGAH yang bg tu. aku mmg SALUTE sama korang la.

contoh seperti ini

satu lagi masalah penumpang2 ni mcm dorg ta suke dok kt area tgh2 uwh..
sbb 2 la jd berhimpit2 kt area pintu KOMUTER 2. aku paham, dorang takot
tak dapat kuar . but . korang tlh menyebabkn kesesakkan seperti SARDIN ye
di depan pintu KOMUTER itu..ahahah... lagi 1 ape yg aku nmpk tmpt2 yg
akan selalu penuh time nak naik KOMUTER ni time kt MIDVALLEY
dgn KL SENTRAL . tmpt2 tu mmg sesak giler beb ! nasib la aku
akan turun kt KL SENTRAL. kalo tak ..tak bernafas aku..
hahaha.

apa2 pon aku rase setiap perkhidmatan awam ni ada baik n buruknya.
ade lebih ada kurang nya . cuma kita perlu bersyukur n pandai utk
menggunakannya . kite kena tanamkn sifat perihatin terhadap diri kita
n sifat budi bahasa itu penting . so lepas2 ni kalo rasa nak naik komuter tu.
kalau korang nmpk ada warga kurang upaya yg ta dpt tmpt duduk tu .
korang bg la tmpt duduk korang . walaupun korang dpt PENAT.
tp yg penting ia akan digantikan dgn PAHALA . insya ALLAH .

nota untuk GULAHATI : harini saya dh selamat smpai ke kolej . heee. hari ni hari ahad tau awak
esok isnin .heee. nnt kalo awak datang sini kita naik komuter sama2 tau. leyh rasa apa
yang saya rasa hari2 . tau2. mesti ROMANTIK kan2.. heeeee.. so cmna puasa rini ? ok ?
ada ingt nk makan je tak hari ni ? hehe .. selamat berpuasa sayang =)

ok la..aku rasa aku dh pnjg lebar berceloteh ni ..
so nnt ape2 kite jumpe dlm komuter la ye . heee
selamat berpuasa kpd umat islam semua k =)
assalamualaikum =)

No comments: