Selamat Datang Ke Blog Rasmi INI KISAH SI BUDAK HAFIZ BUNCIT Pada Kawan2 Yang Berkunjung Or Terlalu Kat Sini.. Sila Lah Follow Shye yek!!!

Mereka Follow Shaye..Anda??

Wednesday, December 21, 2011

Bila Si Jejaka Menitiskan Air Mata

Assalamualaikum . ton2 . beng2 ! 
huuu! alhamdulillah hari ni aku terpanggil utk membuat satu entry yg khas buat seseorang . 
yup ! entry khas ok ! aku buat entry ni pon sbb aku nk meluahkan segala isi hati yg terpendam lebih kurang 4 lima hari mcm tu la . huuu ! pehhh ! ayat aku mcm nak mengayat seorang pompuan. cukup la aku dh mengeluarkan ayat2 manis aku dgn insan yg aku sayang yg di beri nama LIYANA HANIFF . cukup sekadar die  seorang . actly post ni aku buat bukan sebab terpaksa or ape2 . aku terbaca post dari sahabat blogger yg aku dah anggap mcm adik aku sendiri iaitu NIA . aku tersentuh beb baca entry die tu . ko bayangkan air mata jantan jatuh berjujuran bak air terjun kat KOTA TINGGI tu ! peh ! ko bayangkan penangan entry tu ! huhuu.. kalau korang bace kompem korang meleleh gak beb ! hati aku yg keras ni pon boleh jd lembut cm tisu ni kan korang pulak .hee


actly entry ni khas aku buat utk GENG FIQ'RA ! yeah ! geng yg mmg sempoi ! 
bukan agak2 lg k ! .
geng yg membuat kan aku ketawa , menangis , bersedih dan bergembira.
pelbagai ragam manusia yg aku jumpe dalam geng ni .bukan ragam yg tak baik . tapi semua ragam2 yang baik . walaupun aku masih baru kat sini , alhamdulillah dorang layan aku mcm dh kenal bertahun2 dh . utk pengetahuan korang . geng ni sgt2 la peramah  mesra pengguna bak hang ! betul beb ! tak cye jom join ! 
aku dh pernah join mcm2 group , kebanyakkn group tak boleh terima aku sbb aku ni bnyk sgt mulut n byk sgt beri pendpt yg org lain kadang2 tak terfikir . tapi alhamdulillah buat mase ni GF masih boleh menerima pendpt aku . dlm GF ni jugak la baru aku kenal erti keluarga . yup ! mmg aku ade family . aku just ada mama n papa je . aku tade adik beradik . aku tak mcm org lain yg boleh berkongsi masalah dgn adik beradik . aku takkan kongsi masalah2 dgn mama n papa kalau hal2 yg remeh . so aku akan kongsikan dgn insan yg aku sayang LIYANA HANIFF smpai kadang2 die yg kene marah dgn aku . tp skrg ni alhamdulillah , dgn adenya aku dgn group GF ni , aku boleh berkongsi masalah dgn dorg semua . sbb aku dah anggp dorg ni mcm family aku sendiri dan dah mcm akak2 , abg2 n adik2 aku sendiri . thanks semua sbb buat aku rase hppy sgt skrg . thank ALLAH sbb bg aku kesempatan bersama2 dorg ni .

buat NIA . abg dh anggap nia ni mcm adik abg . so abg harap nia dpt menempuh segala cabaran yg mendatang ni dgn penuh tabah . allah sygkan nia sbb tu allah byk bg ujian kt nia . lps ni kalau nia ade ape2 mslh or ape2 , jgn berat mulut or malu2 utk cerita kat abg . abg sedia mendengar ape masalah nia dan kalau abg boleh selesai masalah nia . insyaALLAH abg akn cuba bg penyelesaian nye . jgn malu2 n segan tau . abg tau nia kuat orang nye . nia pon hebat dlm ciri penulisan . so jgn cpt menyerah kalah dgn dugaan2 yg datang k =)

buat MAS , abg pon dh aggp mas ni cm adik abg . abg mintak maaf kalau2 ade teguran abg yg buat mas rimas or tak suke ye . abg tau mas ni orangnye ceria dan kadang2 mas ni akan termoody cikit kalau ade prob . so abg harap . mas dpt kawal emosi tu tau. ceria2 selau dgn yg tersyg tu . dan satu lg . mas sebagai seorang admin harus pupuk satu perasaan iaitu sabar  + berfikiran positif . kita akan jumpe bnyk kerenah yg akan dtg bila kite begelar admin ni . jgn cpt sgt melatah dgn perangai2 dorg ni sbb ade kalanya dgn perangai mcm tu kita boleh belajar mcm mane nak tangkis setiap sikap manusia kat dunia ni . n kite boleh tau mcm2 perihal dan ciri2 manusia yang ade . ade kalanya kita perlu melukakan hati sendiri utk menjaga hati para ahli . abg paham sbb abg penah rase semua tu . so abg harap mas akan dpt jadi seorang admin yg sgt2 MANTOP k !
n thanks sbb jadikan abg salah seorang ahli dalam group ni dan thanks jugak sbb buat abg rase hepy sgt2 =)

buat JLo si comel ! abg dh agp kau ni mcm adik laki abg sendiri . abg harap . JLo dpt menghadapi segala rintangan dgn mudah k. abg tau mungkin pahit utk hadapi semua ni . tpi kan dik . allah syg kau tau tak . sbb tu allah bg JLo dugaan . so , jgn cpt melatah n jgn rase sedih sgt . family tu keutamaan kita tau. tak kira la serapat mane kita dgn dorg . kita ttg kne enting kan dorg . JLo banyak2 kan berdoa supaya segala masalah JLo akan dpt di selesaikan . abg kat sini pon sentiasa mendoakan adik abg ni sentiasa bahagia dan gembira =)

 buat NUHA . thank adik abg yg comel ni sbb kenalkan abg dgn group ni . adik abg sorang ni pon abg tau ade angin die yg tersendiri . so kurang2 kn la angin tu ye dik . bawa2 bersabar semua tu tau . kalau rase cm tade mood je cube ingt balik GF . kompem la ceria je hidup tu . senyum selalu k =) nuha dh selalu dgr abg beleteh kn ? kalau ade prob cll je abg k ? =)

buat adik2 comel abg NUR AISYAH n FATIN FARZANA , abg ucapkan selamat berjaya esok tau ! semoga ape yg orang usahakan selama ni akan membawa kejayaan . tapi . kalau tak berjaya , jangan rase putus asa utk mencuba lagi ok . bnyk lg peperiksaan yg akan dtg dan pulak korng pon dah cube yg terbaik kn . so good luck k ! abg doakan korang berjaya . kalau kptsn elok nnt abg belanje ! hee =

buat sahabat2 seangkatan yg lain . mcm PM , HALIMATON , KAMIL , LIEYA PAPAYA n ramai lagi sbb aku masih baru so aku kurang knal korang lagi .hee . aku nk mntk maaf kalau aku ade buat salah n silap kt korang . kalau korang tak suke ke ape ke dgn cara aku ni. kadang2 aku tersalah cara utk merapatkan diri dgn korang .. korang2 ! thanks jugak sbb jadi kawan2 aku kat sini . tade la aku rase sorang2 je . thanks jugak sbb terima aku seadanya . korang tau tak korang ni best ? korang ni happening ? tak caye ? nnt aku percayekan korang ye . hhaha ! aku harap persahabatan kita semua akan terjalin sehingga la ke akhir hayat kita semua k . dan aku harap kita semua dpt bersatu padu utk menaikkan lagi group ni dan jgn pernah hilang rase hormat menghormati di antara satu sama lain k . pape pon thanks skli lg sbb korang la GF jadi best mcm ni ! 


buat insan yg paling aku syg ,LIYANA HANIFF , terima kasih sbb berada bersama sy taktala sy senang dan susah . terima kasih sbb paham dgn perangai tunang awak ni . terima kasih jugak sbb time sy sdng menangis awak pinjamkan bahu awk utk sy . sy tau mcm2 perangai pelik dh sy buat smpai buat awak menangis dan bersedih . tapi awak masih lg tt sygkan sy . terima kasih awak sbb buat hidup sy ceria . terima kasih sbb menerangi jalan2 sy di waktu malam =) sy syg awak. sy harap hubungan kita kan terus berkekaln sehingga akhir hayat kita insyaALLAH =)


akhir kate dr HR . semoga ukhwah yg kita bina ini akan terjalin smpai bila2 . HR memohon ampun dan maaf sekali lg sekiranya perlakukan dan tingkah laku HR tak menyenangkan korang . ape2 pon korang memang THE BEST EVER LA !  I LOVE YOU ALL ! 

bila timbul rasa hormat menghormati , akan timbul perasaan sayang .
bila timbul perasaan sayang , akan timbul perasaan rindu ,
bila timbul perasaan rindu akan timbul perasaan sedih

bile semua perasaan bersatu maka akan timbullah satu keluarga yg dinamakan GENG FIQ'RA 

assalamualaikum =)


13 comments:

Nur Aisyah said...

salam,abg HR...tenks untuk kata2 tu,...really appreciate it... :D

fiQRa said...

aduhai, tak terkata.. hanya boleh panjatkan rasa syukur sebab bertemu dgn geng2 yang sangat kukuh ikatan persahabatn ;') semoga GF terus bersama sampai bila2 ~ trima kasih IR ;) nanti kahwin jgn lupa ajak GF tau.. kami sewa bas.. HAHA

fafthin said...

rasa terharu sangat. terharu bca k. NL pnye post tak hlang lagi, datang terharu lg satu. tengs abg sbb doakan FF dengan aisyah. *we really need it. hehe dan klau kptsn bgs, aknku tuntut !! *abg na blnja kan ? muahaha :D peace !

Unknown said...

abang IZZ..dh mcm air terjun kluang dh nie..T.T
ika pon anggap abng IZZ mcm abang ika.. ika bhagia sgt sbb ika x per rase ade abg..tenki abng iZZ

Anonymous said...

tadi NL buat nangis skrg HR buat nangis,aduyai korang ni,saya happy sgt dpt knl HR,NL dan kawan2 dalam GENG fiQ'Ra ni sebab korang sgt2 memahami,sentiasa ada waktu susah dan senang,sy sentiasa maafkan semua kawan yg sy knl,nobody is perfect,alhamdulillah Allah eratkan kita dalam group ni,semoga ikatan persahabatan kekal selamanya,

Unknown said...

baca entry ni sambil dengar lagu insyaallah kat radio. huhu sedihnya , tak terkata baca benda ni. nia dah okay td , tengok nia sedih balik. hahah pujuk cpt ! insyaallah GF akan terus wujud sampai kita tua dan mati. dan yeah bak kata kak mas, kahwin jemput tau bang. kami sewa satu bas hehe

nona sani said...

wah ! untukk tunang tuh best jugk ayat2 nye..hhee..
nona pong dri geng fiqraa..even tkde name nona..
thanx jugaakk !
sgaalaa mcm ujiian perlu dihadaapii !
gdluck in ur life ye~

Unknown said...

wahh mcm best jea geng fiqra tu, takpa izz, kalau ada pape mslh pun boleh jea crita dkt dlm blog izz ni kan? :)

laskar pelangi said...

wowowowwoooo..nak bergenang airmata baca ni haaa ^____^

En. Muncit said...

kawan2 semua . jgn ler sedih tau . heee.. tade niat pon buat korang sedih2..ikhlas dr hati ni. hope hbgn kite semua berkekalan sehingga ke akhir hayat dan diberkati ALLAH =)

p/s: tak mampu nk balas satu2 komen . heee =)

cik ika said...

err..nama ika ta dee pun..ok fine..merajuk~~

Leeya Haniff said...

terkejut vs terharu baca entry ni. ;(

p/s: to GF, siyesly tak penah tgk HR semangat mcm ni. goodluck semua bloggers especially utk GF. ;)

izamin said...

huhu... terharu baca entry ni walaupon nama fizah tak ada..kita tetap 1 famly :)